پیام مشاور 

 آیا  اثرات جسمانی  

استرس را می دانید :

 

 

1- زخم معده

 2- زخم اثنا عشر

3- آسم

4- میگرن

5- کولیت

6- بیماری های قلبی

7- اگزما

 8- کهیر

    9- جوش پوست 

 

  

+ نوشته شده در  ساعت 11:56  توسط شیرازی | 
 

پیام مشاور :

آیا می دانید که تحقیقات بعمل آمده

نشان میدهد بیش از 90درصد معتادین

تصور می کرده اند که مصرف تفریحی و

تفننی مواد مخدر آنها را آلوده نخواهد کرد .

 

 

 

+ نوشته شده در  ساعت 11:52  توسط شیرازی | 
 

توضیحاتی در مورد هدایت تحصیلی

ملاكهای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اول دوره متوسطه به میزان ‪ ۵۰‬امتیاز نمرات دوره راهنمایی تحصیلی و پایه اول متوسطه و ‪ ۵۰‬امتیاز بر اساس بررسی‌های مشاوره‌ای مشاور خواهد بود. معاون دفتر شاخه نظری و دوره پیش‌دانشگاهی وزارت آموزش و پرورش گفت: بررسی‌های مشاوره‌ای، شامل نظر اولیای دانش‌آموز، نظر دانش‌آموز، نظر معلم درسهای مربوط، نتایج آزمون رغبت و استعداد خواهد بود. داشتن علاقه و استعداد در رشته مورد نظر و امكانات كشوری از جمله شرایطی است كه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد. وی گفت: فرم هدایت تحصیلی در پایان سال اول متوسطه تنظیم و در اختیار دانش‌آموز و اولیای آنان قرار می‌گیرد. "در این فرم، رشته‌ها به ترتیب اولویت مشخص شده‌است و توصیه می‌شود در زمینه انتخاب رشته با مشاور مدرسه مشورت شود. برای پذیرش دانش‌آموز در رشته ریاضی فیزیك، مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یك از درسهای ریاضی و علوم تجربی در سه پایه اول تا سوم دوره راهنمایی تحصیلی بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "همچنین پذیرفته شده باید نمره درس ریاضی یك پایه اول دوره‌متوسطه حداقل ‪ ۱۲‬باشد و درس فیزیك یك و آزمایشگاه را باموفقیت (كسب حداقل نمره ‪(۱۰‬ گذرانده باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه نیز باید حداقل ‪ ۹۶‬باشد و یا به عبارت دیگر معدل درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد. وی توضیح داد:نام‌نویسی دانش‌آموز در رشته علوم تجربی در صورتی امكان‌پذیر است كه مجموع سه نمره خرداد یا شهریور پذیرفته‌شده در هر یك از درسهای ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه دوره راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "دانش آموزان برای ورود به این رشته باید در دوره متوسطه درسهای ریاضی یك و شیمی یك آزمایشگاه و علوم زیستی و بهداشت (درسهای پایه اول) را با موفقیت (كسب نمره حداقل ‪ (۱۰‬گذرانده باشد و حداقل در یكی از سه درس مذكور نمره ‪ ۱۲‬را كسب كرده باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه هم باید حداقل ‪ ۱۰۸‬باشد، یا به عبارت دیگر معدل درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد. برای ورود به رشته ادبیات و علوم‌انسانی، باید مجموع سه نمره پذیرفته‌شده در خرداد یا شهریور هر یك از درسهای ادبیات فارسی (معدل درسهای فارسی، دستور، املا و انشا) و عربی در سه پایه در دوره راهنمایی تحصیلی، بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "پذیرفته‌شده باید در درسهای ادبیات فارسی یك، زبان فارسی یك، عربی یك و مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه نمره حداقل ‪ ۱۰‬را كسب كرده باشد و نمره درس ادبیات (معدل نمرات درسهای ادبیات فارسی یك و زبان فارسی یك) حداقل ‪ ۱۲‬باشد. مجموع نمرات درسهای مرتبط با رشته یادشده در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه باید حداقل ‪ ۱۰۸‬باشد و در درسهای مرتبط با رشته از ‪ ۱۲‬كمتر نباشد.
برای ورود به شاخه فنی و حرفه‌ای باید مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هریك از درسهای ریاضی، علوم تجربی و حرفه و فن در سه پایه دوره تحصیلی راهنمایی بدون ضریب كمتر از ‪ ۳۰‬نباشد. "در دوره متوسطه نیز دانش آموز باید از درس ریاضی نمره حداقل ‪ ۱۰‬و از درس كارگاه خوداتكایی نمره‌حداقل ‪ ۱۲‬كسب كرده باشد و چنانچه نمره درس كارگاه خوداتكایی دانش‌آموز كمتر از ‪ ۱۲‬باشد در هدایت تحصیلی وی منظور نمی‌شود." مجموع نمرات درسهای مرتبط با شاخه یادشده در دوره راهنمایی و پایه اول دوره متوسطه باید حداقل ‪ ۱۳۲‬باشد، در صورت انتخاب نكردن یا حذف درس كارگاه خوداتكایی، معدل درس‌های مرتبط باشاخه باید از ‪۱۲‬ كمتر نباشد. طبق آیین‌نامه آموزشی، پذیرش و نام‌نویسی دانش‌آموز در شاخه‌های كاردانش و فنی وحرفه‌ای، براساس ظرفیت و تقاضا از طریق آزمون ورودی یا شرط معدل و یا مصاحبه و یا تلفیقی از آنها كه توسط سازمان آموزش پرورش هر استانی تعیین و اعلام می‌شود، انجام خواهد شد.

+ نوشته شده در  ساعت 20:59  توسط شیرازی | 
 

آشنایی با انواع دروس
هدایت تحصیلی
شرایط قبولی در پایه­ی اول دبیرستان
شرایط ورود به رشته­ها
ضوابط سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 20:57  توسط شیرازی | 
 

اضطراب امتحان و راههای کاهش آن

مقدمه

  • آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا از امتحان می‌ترسید؟
  • آیا تابحال به صورت عمیق به این موضوع فکر کرده‌اید که چه عواملی در ترس و اضطراب نسبت به امتحان مؤثر بوده‌اند؟
  • آیا در زندگی تحصیلی راههایی برای کاهش این نوع اضطراب یافته‌اید؟

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 20:54  توسط شیرازی | 
 

توصیه های مشاوره ای در انتخاب رشته

اگر در سالهای گذشته  زیر ساخت های فکری فرزندتان را درست کرده اید  و به او یاد داده اید تصمیم بگیرد...  برای انتخاب رشته تحصیلی  در  دبیرستان به او اعتماد  کنید.حمایتش  کنید . او همیشه  والدینش را لازم دارد. اما  والدینی که از تصمیماتش حمایت کنند.

نه اینکه  برایش  تصمیم بگیرند.اگر او تصمیم گرفت برود در " هنرستان هوانوردی "  تعجب نکنبد. قرار  نیست او  همه  آن کار هایی را انجام دهد که شما هم  بلدید .بگذارید مسیرش را خودش انتخاب کند. اما  نه به این شکل  که  کنار بکشید!

اگر  به  فرزندتان در تصمیم گیری  اعتماد ندارید  این بار به او اعتماد کنید . بگذارید اولین تصمیم

مهم زندگی اش را بگیرد. به یاد داشته باشید شما هم  در تصمیمات مهم زندگی تان ـ مثل شراکت با دوست صمیمی تان یا  ازدواج .. ـ اشتباه   کرده اید .او هم باید اجازه اشتباه داشته باشد.و یاد بگیرد تبعات تصمیم هایش به خودش بر گردند.

 خوشبختانه امکان تغییر  رشته  به رشته های دیگر  در تمام  سالهای  دبیرستان  وجود  دارد.پس نگران  نباشید.

هر چند  به گفته تمام " ماد ر  بزرگ ها " آدم  بهتره در یک خط مستقیم حرکت کنه و از این شاخه  به اون  شاخه  نپره  اما  تا  زمان  شناخت ویژگی های فردی  و شناخت  محیط اطراف   کسب  چنین تجربه هایی  خالی از فایده نیست .   

 

 برای  انجام یک انتخاب  ر شته  تحصیلی  مناسب در  دبیرستان  با مشاور مدرسه ، معاون

مدرسه ، مدیر  و دبیرانتان مشورت   کنید .  همه  نظرات  را  کنار  هم  بگذارید  و  تصمیم بگیرید. 

 

+ نوشته شده در  ساعت 20:47  توسط شیرازی | 

نکات کلیدی و مهم برای انتخاب رشته موفق

 

آنچه در پي مي آيد توصيه هايي است كه براي انتخاب رشته بهتر داوطلبان تهيه شده است.

بقیه در ادامه مطلب

 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 20:35  توسط شیرازی | 
 

نكات كليدي تست‌زني كنكور به توصيه سازمان سنجش

 

داوطلبان در هنگام تست‌زدن صورت سوال را كامل خوانده و به نكته يا نكات كليدي سوال توجه كنند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت 20:26  توسط شیرازی | 

+ نوشته شده در  ساعت 11:21  توسط شیرازی | 

 

 

مطهری پاره تن من بود ( امام خمینی ره )

سالروز شهادت استاد مطهری گرامی باد .

 

+ نوشته شده در  ساعت 11:13  توسط شیرازی | 
 

گفت استاد مبر درس از ياد
ياد باد آنچه به من گفت استاد


ياد باد آنكه مرا ياد آموخت
آدمي نان خورد از دولت ياد

پس مرا منت از استاد بود
كه به تعليم من استاد استاد

هر چه مي دانست آموخت مرا
غير يك اصل كه ناگفته نهاد

قدر استاد نكو دانستن
حيف استاد به من ياد نداد


 

روز معلم مبارک

+ نوشته شده در  ساعت 11:11  توسط شیرازی | 
 

((تمامی جنبندگان روی زمین وماهیان دریاها وهر

 کوچک وبزرگ در زمین وآسمان خداوند، برای

 آموزگار خوبیها،طلب آمرزش می کنند.))

 امام صادق (ع)

 


+ نوشته شده در  ساعت 11:8  توسط شیرازی | 

 

 

       معلم كيمياي جسم و جان است     

  مــعلم رهنماي گمرهان است

     شـده حك بر فراز قله ي عشق  

  معلم وارث پيغــــمبران است

 

روز معلم مبارک

 

+ نوشته شده در  ساعت 11:3  توسط شیرازی | 

سايتهای مرتبط با معرفی مشاغل

www.peykemadreseh.com

www.ejobs.ir

www.work.irjob.ir

 www.parsltd.com

+ نوشته شده در  ساعت 16:45  توسط شیرازی | 

معرفی رشته هنرهای تجسمی

هنر عبارت است از طبيعت که از خلال مزاج و روحيه شخص ديده مي شود. هنر انديشه اي است که مي خواهد بر ماده سرکش چيره گردد.
آنچه در طبيعت مشاهده مي کنيم تمايل خاص به توليد صورتهاي کروي ست و آن هم به موجب قانون حداقل مساحت گنجايش. در رشته هنرهاي تجسمي دانشجو با آشنا شدن به خصوصيات عناصر اوليه تجسمي و سپس ترکيب نمودن آنها با هم به صورت نامحدود آثار تصويري و تجسمي بوجود خواهد آورد.
نحوه آموختن هنرهاي تجسمي مانند زبان يادگرفتن است.
هنرهاي تجسمي را يکي از بهترين و مؤثرترين وسيله هاي ارتباطي مي شناسند زبان بين المللي در آموزش و پرورش عالي ترين تجسمات زبان بصري شمرده مي شود که مي تواند افقهاي دور را ترسيم کرد. دنياي ما از دو عنصر مهم بصري فرم و رنگ و نقطه، خط ، مسطح، حجم، بافت به عنوان عناصر بصري و ريتم و حرکت و فضا و تضاد و پرسپکتيو به عنوان کيفيات بصري تشکيل شده است که در رشته هنرهاي تجسمي هنرمند با استفاده از اين دو عنصر و با الهام از طبيعت هنري را مي آفريند که عامه پسند و همه فهم باشد و زبان قابل درک براي همه انسان ها با هر فرهنگ و رسومي باشد و اين همه به لطف آن است که در عرصه هنرهاي تجسمي هيچ قاعده و قانوني به صورت غيرقابل تغيير نمي باشد

رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
1 آزاد- شبستر      
2 دانشکده تربیت دبیر فنی وحرفه ای شریعتی      
3 شریعتی      

 

درسهای رشته

رديف نام درس
1 آشنايي با آبرنگ
2 آشنايي با آرامتفکران در باب
3 آشنايي با تذهيب و نگارگري
4 آشنايي با طراحي صنعتي دنياي امروز
5 آشنايي با طرح و ساخت سکه
6 آشنايي با علوم جديد
7 آشنايي با فنون قالب‌گيري 1
8 آشنايي با فنون قالب‌گيري 2
9 آشنايي با فيلمبرداري
10 آشنايي با موزه ها
11 آشنايي با هنر در تاريخ 1
12 آشنايي با هنر در تاريخ 2
13 آشنايي با هنرهاي سنتي ايران 1
14 آشنايي با هنرهاي سنتي ايران 2
15 آشنايي با کاريکاتور
16 آشنايي با کامپيوتر
17 آشنایی با رشته های هنرهای معاصر
18 اخلاق اسلامي
19 ارزيابي توليدات صنعتي
20 اقتصاد مديريت توليدات
21 انسان، طبيعت، طراحي
22 پروژه تصويرسازي آموزشي علمي 2
23 پروژه طراحي صنعتي 1
24 پروژه طراحي صنعتي 2
25 پروژه طراحي صنعتي 3
26 پروژه طراحي صنعتي 4
27 پروژه طراحي صنعتي 5
28 پروژه طراحي صنعتي 6
29 پروژه طراحي صنعتي 7
30 پروژه طراحي صنعتي 8
31 پروژه طراحي صنعتي 9
32 پروژه نهايي
33 پروژه نهايي پايان نامه
34 پروژه نهايي و رساله
35 تاريخ طراحي صنعتي و اختراعات
36 تاريخ عمومي حجم سازي 1
37 تاريخ عمومي حجم‌سازي 2
38 تاريخ عمومي نقاشي 1
39 تاريخ عمومي نقاشي 2
40 تاريخ عمومي نقاشي 3
41 تاريخچه تصوير سازي
42 تاريخچه عکاسي
43 تاريخچه کتابت
44 تبليغات شهري
45 تجزيه و تحليل نقد آثار ارتباط
46 تجزيه و تحليل نقد آثار مجسمه‌سازي
47 تجزيه و تحليل و نقد آثار طراحي
48 تجزيه و تحليل و نقد آثار هنرهاي
49 تجزيه و تحليل و نقد عکس 1
50 تجزيه و تحليل و نقد عکس 2
51 تصوير متحرک 1
52 تصويرسازي آموزشي علمي 1
53 تصويرسازي تبليغات جرايد نشر
54 تصويرسازي فرهنگي 1
55 تصويرسازي قديم و جديد
56 تصويرسازي کتابهاي کودکان و نوجوانان
57 جامعه شناسي صنعتي
58 جامعه شناسي هنر
59 چاپهاي ماشيني
60 حجم سازي
61 حکمت هنر اسلامي
62 خوشنويسي و طراحي حروف 1
63 خوشنويسي و طراحي حروف 2
64 خوشنويسي و طراحي حروف 3
65 خوشنويسي و طراحي حروف 4
66 دوباره سازي کار اساتيد
67 رابطه مجسمه‌سازي با محيط 1
68 رابطه مجسمه‌سازي با محيط 2
69 رنگ و نقاشي
70 روش تحقيق
71 روش تحقيق در طراحي صنعتي
72 روش تحقيق در عکاسي
73 روش تدوين رساله
74 رياضي کاربردي 1
75 رياضي کاربردي 2
76 زبان تخصصي 1
77 زبان تخصصي 2
78 زبان تخصصي پيشنياز
79 زيباشناسي
80 شيمي عمومي و شيمي عکاسي 1
81 شيوه‌هاي ارائه
82 صفحه آرايي
83 طراحي به کمک کامپيوتر
84 طراحي به کمک کامپيوتر 1
85 طراحي به کمک کامپيوتر 2
86 طراحي تخصصي
87 طراحي تخصصي در تصويرسازي
88 طراحي صنعتي و انسان
89 طراحي فرآورده‌هاي صنعتي 1
90 طراحي فني
91 طراحي فني 1
92 طراحي فني 2
93 طراحي فني 3
94 طراحي نمايشگاه
95 طراحي و ساخت سنتي اشيا
96 طرح اشياء در تمدن اسلامي
97 طرح جامع مجسمه‌سازي 1
98 طرح جامع مجسمه‌سازي 2
99 طرح رساله نهايي
100 طرح عملي جامع
101 فرم و فضا 1
102 فرم و فضا 2
103 فلسفه شرق
104 فلسفه غرب
105 فنون و رشهاي توليد در صنعت
106 فيزيک 1 ايستايي
107 فيزيک 2 مباني سينماتيک
108 فيزيک 3
109 فيزيک و ابزارشناسي
110 مباني طراحي صنعتي 1
111 مباني طراحي صنعتي 2
112 مباني نظري هنر
113 مباني هنرهاي تجسمي 1
114 مباني هنرهاي تجسمي 2
115 مباني کاربرد نرم‌افزارهاي گرافيک
116 مدل سازي 2
117 مرمت آثار نقاشي
118 مطالعات تطبيقي هنر 1
119 مطالعات تطبيقي هنر 2
120 مهندسي عوامل انساني 1
121 مهندسي عوامل انساني 2
122 مواد و روش ساخت 1
123 مواد و روش ساخت 2
124 مواد و روش ساخت 3
125 نقد و تحليل تصوير
126 نقش برجسته 1
127 نقش برجسته 2
128 نقش برجسته 3
129 نقش برجسته 4
130 نقشه‌کشي صنعتي 1
131 نقشه‌کشي صنعتي 2
132 نورپردازي
133 هندسه 1
134 هندسه 2
135 هندسه تحليلي
136 هندسه مناظر و مزايا
137 هندسه نقوش در صنايع دستي ايران
138 هنر در دنياي کودکان
139 هنر و تمدن اسلامي 1
140 هنر و تمدن اسلامي 2
141 کارگاه آموزش فنون تصويرسازي
142 کارگاه ارتباط تصويري
143 کارگاه ارتباط تصويري 3
144 کارگاه ارتباط تصويري 4
145 کارگاه ارتباط تصويري سطح سه 1
146 کارگاه ارتباط تصويري سطح سه 2
147 کارگاه ارتباط تصويري سطح يک 1
148 کارگاه ارتباط تصويري سطح يک 2
149 کارگاه برنزريزي 1
150 کارگاه برنزريزي 2
151 کارگاه تصويرسازي
152 کارگاه تصويرسازي سطح يک 1
153 کارگاه تصويرسازي سطح يک 2
154 کارگاه چاپ
155 کارگاه چاپهاي دستي 1
156 کارگاه چاپهاي دستي 2
157 کارگاه چاپهاي دستي 3
158 کارگاه حجم تخصصي 1
159 کارگاه حجم تخصصي 2
160 کارگاه حجم تخصصي 3
161 کارگاه حجم عمومي 2
162 کارگاه حجم‌سازي
163 کارگاه روش تحقيق
164 کارگاه سراميک 1
165 کارگاه سراميک 2
166 کارگاه طراحي پايه 1
167 کارگاه طراحي پايه 2
168 کارگاه طراحي پايه سطح يک 1
169 کارگاه طراحي پايه سطح يک 2
170 کارگاه طراحي تخصصي 1
171 کارگاه طراحي تخصصي 2
172 کارگاه طراحي تخصصي 3
173 کارگاه طراحي سطح دو 1
174 کارگاه طراحي سطح دو 2
175 کارگاه طراحي سطح دو 3
176 کارگاه طراحي سطح سه 1
177 کارگاه طراحي سطح سه 2
178 کارگاه طراحي سطح سه 3
179 کارگاه عکاسی 1
180 کارگاه عکاسی 2
181 کارگاه عکاسی 3
182 کارگاه عکاسی 4
183 کارگاه عکاسی 5
184 کارگاه عکاسی 6
185 کارگاه عکاسی پایه 1
186 کارگاه عکاسی پایه 2
187 کارگاه عکاسی تخصصی 1
188 کارگاه عکاسی تخصصی 2
189 کارگاه عکاسی رنگی
190 کارگاه مواد و روشهاي ساخت 1
191 کارگاه مينياتور و تذهيب
192 کارگاه نقاشي چيني
193 کارگاه نقاشي ديواري سطح 1
194 کارگاه نقاشي سطح 3
195 کارگاه نقاشي سطح دو 2
196 کارگاه نقاشي عمومي 1
197 کارگاه نقاشي عمومي 2
198 کارگاه نقاشی دیواری سطح یک 2
199 کارگاه نقاشی سطح دو 1
200 کارگاه نقاشی سطح دو 3
201 کارگاه نقاشی سطح یک 1
202 کارگاه نقاشی سطح یک 2

بازار کار

در مقدمه رشته هنرهای تجسمی مطالب جالب توجهی عرضه شده که از آنجا به خوبی می توان فهمید هنرمند رشته هنرهای تجسمی به عنوان یکی از هنرهای پیشرو وسعت کاریش به اندازه یک جامعه زنده و پویاست که با نقطه و خط و رنگ و ... می تواند در مراکز هنری فرهنگ سراها، کارگاه های مجسه سازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات و بسیاری از شرکت های خصوصی که به امر هنر متعالی اشتغال دارند مشغول بکار شود.

+ نوشته شده در  ساعت 1:2  توسط شیرازی | 

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

وظيفه اصلي رشته علوم آزمايشگاهي شناخت علل ايجاد بيماريهاي مختلف و عوامل ايجاد كننده آنها مي‌باشد. ابزاري كه در تشخيص و درمان بيماري‌هاي مختلف بكار مي‌رود تحت عنوان پاراكلينيك مي‌باشد كه مي‌توان به رشته‌هايي از قبيل راديولوژي، رشته‌هاي توانبخشي و پرستاري اشاره كرد.
در اين رشته مي‌توان به نكته مهمّي اشاره كرد و آن آزمايشگاه‌هاي مجهز است كه طي سال‌هاي اخير توسط بخش دولتي و خصوصي گسترش يافته و زمينه مناسبي را براي اشتغال در اين رشته فراهم نموده در حال حاضر اين رشته در دو مقطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته در اغلب دانشگاههاي علوم پزشكي كشور دانشجو مي‌پذيرد.
در پايان قابل‌ ذكر است كه اين رشته به دليل نياز به امكانات و وسائل، يكي از رشته‌هاي پرهزينه است. البته در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، اغلب وسائل و امكانات در اختيار دانشجويان قرار مي‌گيرد.
كار و تحصيل در اين رشته به دليل خطر بالاي آلودگي محيط آزمايشگاهها نيازمند توجه و دقت بالائي است
.

 

رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
1 آزاد- بابل      
2 آزاد- تبریز      
3 آزاد- تهران      
4 آزاد- شاهرود      
5 آزاد- قم      
6 آزاد- گرگان      
7 آزاد- مرند      
8 آزاد- نوشهر و چالوس      
9 آزاد-بروجرد      
10 آزاد-زاهدان      

 

درسهای رشته

رديف نام درس
1 آسيب‌شناسي پزشکي
2 آناتومي
3 انگل و حشره‌شناسي پزشکي
4 ايمني و سرم شناسي
5 بافت شناسي
6 بانک خون
7 باکتري شناسي پزشکي
8 بيوشيمي باليني
9 بيوشيمي عمومي
10 خون شناسي
11 زبان تخصصي
12 زيست‌شناسي
13 شيمي عمومي
14 فيزيک عمومي
15 فيزيک کاربردي
16 قارچ‌شناسي پزشکي
17 مقدمات علوم آزمايشگاهي
18 ويروس‌شناسي پزشکي
19 کارآموزي باليني 1 و 2 و

 

بازار کار

از آنجا كه مهمترين محل اشتغال فارغ‌التحصيلان اين رشته، آزمايشگاههاي تشخيص طبي است، به معرفي بخش‌هاي مختلف يك آزمايشگاه تشخيص طبي پرداخته مي‌شود.
بخش‌هاي موجود در يك آزمايشگاه تشخيص طبي عبارتند از:
- بخش پذيرش و جواب دهي.
- بخش نمونه برداري.
- بخش بيوشيمي.
- بخش هماتولوژي و بانك خون.
- بخش ميكروب شناسي و قارچ شناسي.
- بخش انگل شناسي و ادرار.
- بخش هورمون شناسي.
- بخش سم شناسي و گاز‌هاي خوني.
- بخش پاتولوژي و ستيولوژي.
- بخش ايمونولوژي.
درباره تأسيس آزمايشگاه تشخيص پزشكي گفتني است كه درحال حاضر بر اساس مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كساني حق تأسيس آزمايشگاه تشخيص پزشكي دارند كه در يكي از رشته‌هاي پاتولوژي يا علوم آزمايشگاهي داراي درجه دكتراي حرفه‌اي باشند.
كساني كه داراي تخصص پاتولوژي هستند افرادي هستند كه داراي درجه دكتراي حرفه‌اي پزشكي هستند و افراد ديگر كه داراي درجه دكتراي حرفه‌اي علوم آزمايشگاهي يا آزمايشگاه باليني هستند، افرادي هستند كه در گذشته در رشته‌هاي مختلف پزشكي مثل باكتري شناسي، بيهوشي و. . . تحصيل كرده‌اند و اكنون تحصيلاتي در حد دكتري دارند و يا كساني هستند كه در گذشته در رشته علوم آزمايشگاهي مدرك دكتراي حرفه‌اي گرفته‌اند.
اين رشته از نظر كاربرد و بازاركار، يكي از رشته‌هاي خوب گروه پزشكي است. زيرا با توجه به توسعه و اهميت امر بهداشت و زمينه مناسب كاري، اغلب فارغ‌التحصيلان اين رشته به راحتي وارد بازاركار مي‌شوند
.

 

 

 

+ نوشته شده در  ساعت 0:58  توسط شیرازی | 

معرفی رشته مدیریت

به دلايل گوناگون نمی توان واژه مديريت را به سادگی تعريف کرد. از اين دلايل می توان به گستردگی دامنه مديريت و ماهيت پويای آن اشاره کرد. مديريت فرايند برنامه ريزی، تشکيلات، فرماندهی، هدايت و نظارت بر تلاش های اعضای سازمان و استفاده از ديگر منابع سازمانی جهت دستيابی به اهداف سازمانی است.
مديريت امروز مجموعه ای از علوم گوناگون همانند اقتصاد، جامعه شناسی، روان شناسی، رياضيات، آمار و ... است که هدفش افزايش بهره وری، کارائی و اثربخشی سازمانی است.
بکارگيری اصول مديريت از مؤسسه ای به مؤسسه ديگر يا حتی از موقعيتی به موقعيت ديگر، متفاوت است.
دانش مديريت اولين بار به شکل علمی و امروزی در اواخر قرن نوزدهم ميلادی توسط فردی به نام فردريک ونسلوتيلور مطرح شده. مديريت را برخی هنر و برخی نيز علم دانسته اند و برخی نيز ترکيبی از اين دو، اما آنچه مهم است نقش و جايگاه بسيار مهم مديريت در دنيای امروز است.
ضرايب دروس دبيرستانی مربوط به سه گرايش نامبرده در آزمون ورودی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی عبارتند از:
ضريب 4 برای درس رياضی، ضريب 2 برای دروس اقتصاد و ادبيات فارسی، ضريب 1 برای دروس زبان عربی، تاريخ و جغرافيا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی.
داشتن قدرت رهبری، اعتماد به نفس، روابط اجتماعی خوب، توان تجزيه و تحليل خوب و قدرت بيان قوی از عوامل مهم موفقيت در اين رشته است. همچنين تسلط به دروس رياضی و آمار با توجه به کاربرد وسيع آنها در مديريت الزامی است.

 

 

رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسی ارشد دکترا
1 آزاد- آبادان      
2 آزاد- آباده      
3 آزاد- اسلامشهر    
4 آزاد- الیگودرز      
5 آزاد- امارات متحده عربی      
6 آزاد- ایلام      
7 آزاد- بابل      
8 آزاد- بافق      
9 آزاد- بیرجند      
10 آزاد- تبریز      
11 آزاد- تربت جام      
12 آزاد- تنکابن      
13 آزاد- تهران      
14 آزاد- جهرم      
15 آزاد- خارک      
16 آزاد- خرم آباد      
17 آزاد- خرمشهر    
18 آزاد- خلخال      
19 آزاد- دامغان      
20 آزاد- دهاقان      
21 آزاد- رامهرمز      
22 آزاد- رشت      
23 آزاد- زنجان      
24 آزاد- سمنان      
25 آزاد- سنندج      
26 آزاد- شاهرود      
27 آزاد- شهرری      
28 آزاد- شهریار      
29 آزاد- شوشتر    
30 آزاد- شیراز      
31 آزاد- شیروان      
32 آزاد- طبس      
33 آزاد- علی آباد      
34 آزاد- فيروزکوه    
35 آزاد- فیروزآباد    
36 آزاد- قزوین      
37 آزاد- قشم      
38 آزاد- گچساران      
39 آزاد- لامرد      
40 آزاد- مبارکه    
41 آزاد- مرودشت      
42 آزاد- ملایر    
43 آزاد- نراق      
44 آزاد- نی ریز      
45 آزاد- کرج    
46 آزاد- کرمان      
47 آزاد- کرمانشاه      
48 آزاد-آستارا      
49 آزاد-ابهر      
50 آزاد-اراک      
51 آزاد-اردبیل      
52 آزاد-اردستان      
53 آزاد-بروجرد      
54 آزاد-تاکستان      
55 آزاد-نیشابور    
56 الزهرا تهران      
57 امام خمینی قزوین      
58 بابلسر      
59 بندرعباس      
60 بوشهر      
61 تهران      
62 خرم آباد      
63 سمنان      
64 سنندج      
65 شاهد تهران      
66 شهیدچمران اهواز      
67 شیراز      
68 صنعتی اصفهان      
69 ولیعصر رفسنجان      
70 یزد      

 

درسهای رشته

رديف نام درس
1 آمار و کاربرد آن در مديريت 1 و 2
2 اصول حسابداري 1
3 اصول حسابداری 2
4 اقتصاد خرد
5 اقتصاد کلان
6 بازاريابي بين المللي
7 بازاريابي و مديريت بازار
8 بهره وري و تجزيه و تحليل آن در سازمان ها
9 پروژه عملي
10 پول و ارز و بانکداري
11 تجزيه و تحليل و طراحي سيستم
12 تحقيق در عمليات 1 و 2
13 تحقيق در عمليات 3
14 تصميم گيري و خط مشي دولتي
15 توسعه اقتصاد و برنامه ريزي
16 توسعه اقتصادي و برنامه ريزي
17 جامعه شناسي سازمان ها
18 حسابداري دولتي
19 حسابداري صنعتي 1
20 حسابرسي صنعتي 3
21 حفاظت صنعتي
22 حقوق اداري
23 حقوق اساسي
24 حقوق بازرگاني
25 روابط صنعتي
26 روابط کار در سازمان
27 روان شناسي صنعتي
28 روان شناسي کار
29 رياضيات و کاربرد آن در مديريت 1 و 2
30 زبان تخصصي 1
31 زبان تخصصي 2
32 زبان تخصصي 3
33 سازمان دهي و اصلاح تشکيلات و روش ها
34 سازمان هاي پولي و مالي بين المللي
35 سياست پولي و مالي
36 سير انديشه هاي سياسي و تحول نهادهاي اداري
37 سيستم هاي اطلاعات مديريت
38 سيستم هاي خريد، انبارداري و توزيع
39 فراگرد تنظيم و کنترل بودجه
40 ماليه عمومي و تنظيم خط مشي مالي دولت
41 مباحث ويژه در مديريت دولتي
42 مباني سازمان و مديريت
43 مباني مديريت اسلامي و الگوهاي آن
44 مباني مديريت دولتي 1 و 2
45 مديريت استراتژيک
46 مديريت تحول سازماني
47 مديريت تطبيقي
48 مديريت تعاوني ها
49 مديريت توسعه
50 مديريت توليد
51 مديريت رفتار سازماني
52 مديريت سازمان هاي محلي و شهرداري ها
53 مديريت مالي 1 و 2
54 مديريت منابع انساني
55 مديريت کارخانه
56 کارسنجي و روش سنجي
57 کامپيوتر و کاربرد آن در مديريت
58 کنترل پروژه
59 کنترل کيفيت آماري

 

بازار کار

 

بديهي است كه در هر سازمان يا نهاد ، كه افرادي خاص اهداف مشخصي را دنبال مي كنند ، مهمترين ركن موفقيت آن سازمان يا نهاد ، توانمندي مدير آن سازمان در استفاده بهينه از حداقل امكانات جهت بهره برداري بهتر براي نيل به اهداف مي باشد.
بارها از زبان اطرافيانتان در مورد مديران نالايق و كارمندان لايق آنها مطالب ريز و درشتي شنيده ايد. آنچه ما مي دانيم چيزي فراتر از اطلاعات شما نيست ، فقط يادآوري اين نكته مهم است كه در كشور ما افراد هستند كه براي مجموعه تصميم مي گيرند نه يك سيستم از قبل تعريف شده.
بازار كار اين رشته در صورت موافقت مقام مافوق مي تواند در بدنه عظيم الجثه دولت و بخش خصوصي باشد.

+ نوشته شده در  ساعت 0:54  توسط شیرازی | 

معرفي رشته مهندسي دريا

خوشبختانه شناخت دانش‌آموزان ايران از دريا يک شناخت تئوري نيست کمتر دانش آموزي را مي‌توان پيدا کرد که دريا را نديده باشد، شمال و جنوب کشور ما يا به عبارتي مرزهاي آبي طولاني کشور ما را به اين ذخيره بي‌انتها و ارزشمند متصل کرده اکتشاف، ماجراجويي، تغذيه از دريا، تجارت، اسرار دريا، جاذبه‌هاي اين بخش عظيم از کره خاکي ماست. از قرن نوزدهم به بعد، روش‌هاي نوين علمي باعث رشد سريعي در صنعت کشتي‌سازي شد و اصول فيزيکي براي حل اغلب مشکلات اساسي به کار امد.
کشتيها با فلز ساخته شدند و نيروي مکانيکي، جايگزين نيزوي باد گشت و در نهايت شناورهاي بزرگتر، سريعتر و مطمئن‌تري ساخته شد.
گرچه مانند بسياري از زمينه‌ها ايرانيان در اين صنعت پيشرو بوده‌اند و بسياري از محققان اختراع سکان و بادبان مثلثي شکل را که هر کدام در زمان خود انقلابي در دريا نوردي ايجاد کرده‌اند به دريانوردان ايراني نسبت مي‌دهند.
ايران در اين بخش از کشروهاي در حال توسعه است، اما در پنج سال اخير با تشکيل شرکت‌هاي بزرگ و سرمايه‌گذاري‌هاي کلان بازار کار اين رشته صنعتي و مادر بسيار قدرتمند گشته و در راستاي اين گسترش بنادر به نحو مطلوبي تجهيز شده‌اند کشتي سازي در گذشته علم يا هنر بوده اما امروزه به شاخه‌اي از مهندسي گفته مي‌شود که در زمينه‌اي بسيار وسيعتر کار مي‌کند. زمينه‌اي شامل تحقيق، طراحي، ساخت و تعمير هر سيستم مهندسي‌اي که در سطح دريا حرکت مي‌کنند، مانند کشتي‌هاي تجاري، خدماتي، ماهيگيري، جنگي، تفريحي يا کشتي‌هايي که به منظور اهداف خاص (سرعت بيشتر) طراحي مي‌شوند مانند هاورکرافت، هيدورفويل يا کشتي‌هاي داراي چند بدنه مانند زيردريايي‌ها يا سيستم‌هاي کنترل از راه دور مانند اژدر و در نهايت سازه‌هاي دريايي از قبيل سکوهاي متحرک اکتشاف و استخراج نفت و اسکله‌ها.
رشته کشتي‌سازي، يک رشته بين رشته‌اي است زيرا در ساخت يک کشتي، تخصص‌هاي متعددي مورد نياز است مانند برق، مکانيک، عمران و متالوژي يک دانشجوي رشته کشتي‌سازي بايد در درس‌هاي رياضي و فيزيک بسيار قوي باشد همچنين دانش برنامه‌نويسي کامپيوتر بسيار راهگشاست. طول دوره تحصيل اين رشته در مقطع کارشناسي 4 سال است.

رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
1 آزاد- خارک      
2 بوشهر      
3 صنعتی امیرکبیر      
4 علوم درياِ يی امام خمينی      
5 نیروی دریا یی نوشهر  

* تذکر :این رشته در دانشگاه دریانوردی چابهار نیز دایر می باشد .

دروس دوره

رديف نام درس
1 آزمايشگاه
2 آزمايشگاه، طراحي اجزاي ماشين
3 ارتعاشات مکانيکي
4 استاتيک
5 انتقال حرارت
6 برنامه نويسي کامپيوتر
7 تئوري جوشکاري
8 تحليل سازه
9 ترموديناميک 1 و 2 و آزمايشگاه
10 تکنولوژي کشتي
11 ديناميک
12 رياضيات عمومي 1
13 رياضيات عمومي 2
14 زبان تخصصي دريا
15 ساختمان کشتي
16 شيمي عمومي
17 فيزيک عمومي 1
18 فيزيک عمومي 2
19 ماشين هاي محرکه 1 و 2
20 مباني مهندسي برق 1 و 2
21 معادلات ديفرانسيل
22 مقاومت مصالح 1
23 مقاومت مصالح 2
24 مهندسي اقيانوس
25 مهندسي دريا 1 و 2
26 مکانيک سيالات 1 و 2 و آزمايشگاه
27 نقشه کشي صنعتي 1 و 2
28 هيدرواستاتيک
29 هيدروديناميک

 

وظيفه مهندس كشتي‌سازي، در دو زمينه مطرح است:


اول، امور مربوط به طرح كلي و همياري كشتي كه بايد برآورنده خواسته‌هاي صاحب طرح از نقطه نظر كارايي، قابليت اعتماد و مسايل اقتصادي باشد، البته با در نظر گرفتن محدوديتهاي مربوط به امنيت و سلامت كشتي، قوانين و مقررات و استانداردهاي مربوط و برنامه زمان بندي تحويل كشتي يا سازه دريايي.
وظيفه دوم، امور ويژه در مهندسي كشتي، شامل طراحي بدنه و سازه است، به گونه‌اي كه بر‌آورنده نيازهاي شناوري، معادل، هيدروديناميك، حركت در امواج دريا و استحكام كشتي، و همچنين سيستم‌هايي نظير تخليه بار، لوله كشي، محل اسكان خدمه، طراحي پروانه، سكان و. . . باشد.
موضوع اصلي فراروي يك كشتي‌ساز، طراحي يك كشتي به نحوي است كه توانائي حمل مقدار معيني بار و مقاومت و حركت در درياي متلاطم را داشته باشد و با سرعت معيني حركت كند.
به ميدان آمدن كشتيهاي تندرو و با بدنه‌هاي جديد و روشهاي جذب انرژي حاصل از جزر و مد امواج آب، افقهاي جديدي را در اين زمينه گشوده است.
« رشته كشتي‌سازي، يك رشته بين رشته‌اي است.» اين جمله‌اي است كه بسياري از متخصصان اين صنعت به آن اعتقاد دارند، زيرا در ساختن يك كشتي، تخصصهاي متعددي مورد نياز است، تخصصهايي مانند مكانيك، عمران، برق، متالوژي و. . . . اينك وظيفه مهندس كشتي‌ساز اين است كه ضمن طراحي و محاسبات مربوط به بدنه كشتي، ارتباط دهندة تخصصهاي ذكر شده باشد.
كشتي، يك سيستم پيچيده مهندسي است كه از سيستم‌هاي كوچكتري كه آنها نيز تا حد زيادي پيچيده‌اند، تشكيل شده است. طراحي يك كشتي از نظر فني، روشهاي مختلفي دارد و نرم افزارهاي فراوان و در عين حال گرانقيمتي نيز در اين زمينه وجود دارد. به‌طور كلي در تمام زمينه‌هاي مهندسي دريا و كشتي‌سازي، به‌ دليل پيچيده و طولاني بودن محاسبات و حساسيت نتايج به دست آمده، از امكانات كامپيوتري در سطح وسيعي استفاده مي‌شود.
يك مهندس كشتي‌سازي مي‌تواند به عنوان كارشناس در دفاتر و شركتهاي طراحي و مشاوره و در كارگاهها و كارخانه‌هاي ساخت و تعمير شناورها و سازه‌هاي دريايي مشغول بكار شود. كارگاهها و كارخانه‌هاي كشتي‌سازي كشورمان بيشتر در جنوب و در بندرعباس و بوشهر مستقر هستند. البته در كنار درياي خزر و در شهر نكا نيز يك كارخانه كشتي‌سازي وجود دارد. علاوه بر اينها، در ديگر شهرهاي ساحلي شمالي و جنوبي ايران نيز كارگاههاي كوچكتري مستقرند. بازار كار اين رشته متنوع است

+ نوشته شده در  ساعت 12:57  توسط شیرازی | 

معرفي رشته مهندسي برق

اگر نگاهي به اطرافمان بيندازيم، انبوهي از وسايل برقي را خواهيم ديد. امروزه زندگي بدون وسايل الکتربکي غير ممکن شده است. پس براي استقلال و همگامي با رشد جهاني نيازمند متخصصاني هستيم که با اندوختن توشه علمي به کسب تکنولوژيهاي جديد اقدام کنند. با نگاهي اجمالي به صنعت در مي يابيم که در ابتدا (از رنسانس با قرن بيستم) تمام ابزارها و صنايع، مکانيکي بوده اند و مهندسي عموماً به طراحي و ساخت اين وسايل مکانيکي اطلاق مي شد، اما با به کارگيري الکتريسيته در صنايع، از حجم ابزارها و دستگاهها کاسته شد و صنايع پيچيده تر گرديد. رشته برق در آغاز با مکانيک همراه بود و الکترو مکانيک خوانده مي شد، اما با رشد و پيشرفت چشمگير اين رشته، رشته برق راه خود را از مکانيک جدا کرد و به عنوان يک رشته مستقل مطرح گرديد. با توجه به وسعت صنعت برق و پيشرفت زياد آن، اين رشته خود به چند گرايش تقسيم شده است. به دليل استقبال بي نظير از اين رشته در 30 سال اخير، برجسته ترين استعدادها به اين رشته جذب شده اند. اين به نوبه خود باعث ارتقاي سطح علمي و پژوهشي و اعتبار روز افزون دانشگاه هاي ايران در جهان شده است.
هم اکنون، دانشکده هاي برق کشور به لحاظ کادر علمي و امکانات، در حدي قابل مقايسه با دانشگاه هاي معتبر دنيا هستند. کامپيوتر به عنوان يک وسيله الکتريکي، از مصنوعات و توليدات رشته برق است. در گذشته،

 مسايل مربوط به کامپيوتر در رشته برق مطرح مي گرديد، اما با گسترش روز افزون آن، اينک از رشته برق جدا شده است و به عنوان يک رشته مستقل مطرح گشته است. با اين حال، دانشگاه هايي هنوز اين دو را يک رشته حساب مي کنند که يک دانشکده به آن اختصاص مي دهند.

رشته کامپيوتر از دو بخش تشکيل مي شود، سخت افزار و نرم افزار، گرايش سخت افزار، به مسايل الکترونيکي و فني کامپيوتر توجه دارد، اما گرايش نرم افزار، به برنامه نويسي و نحوه کاربرد و استفاده از کامپيوتر در مصارف مختلف مربوط مي گردد. از اين تعريف معلوم مي شود که بخش سخت افزار، بيشترين شباهت را با رشته برق دارد و دانشجويان رشته برق از تبحر خاصي در مسايل مربوط به آن بهره مند هستند. بدين رو کساني که به جنبه سخت افزار کامپيوتر علاقه مند هستند، مي توانند با انتخاب دروس اختياري خود (ضمن تحصيل در رشته برق)، با اين حوزه نيز آشنا گردند.

 رشته برق در مقطع کارشناسي به چهار گرايش؛ مخابرات، کنترل، قدرت و الکترونيک تقسيم مي شود. دانشجويان در ابتدا بدون تعيين گرايش و همگي تحت عنوان رشته برق به تحصيل مي پردازند. متقاصيان هر گرايش پس از گذراندن دروس پايه و اصلي، با توجه به معدل دروس گذرانده شده و ظرفيت و توان علمي هر دانشکده به انتخاب گرايش مي پردازند.

رديف نام دانشگاه کارداني کارشناسي ارشد دکترا
1 آزاد- بجنورد      
2 آزاد- بیرجند      
3 آزاد- تبریز      
4 آزاد- تهران      
5 آزاد- تهران جنوب      
6 آزاد- خمینی شهر      
7 آزاد- دزفول      
8 آزاد- ساوه      
9 آزاد- سبزوار      
10 آزاد- شهر مجلسی      
11 آزاد- شهرری      
12 آزاد- شوشتر      
13 آزاد- علوم و تحقیقات تهران      
14 آزاد- علی آباد کتول      
15 آزاد- فسا      
16 آزاد- قزوین      
17 آزاد- گرمسار      
18 آزاد- گز      
19 آزاد- گناباد      
20 آزاد- لاهیجان      
21 آزاد- مشهد      
22 آزاد- نجف آباد    
23 آزاد- کازرون      
24 آزاد- کرج      
25 آزاد- کرمان      
26 آزاد- یزد      
27 آزاد-ابهر      
28 آزاد-اراک      
29 آزاد-اردبیل      
30 آزاد-ارومیه      
31 آزاد-بروجرد      
32 آزاد-بندر عباس      
33 آزاد-بوشهر      
34 آزاد-جهرم      
35 آزاد-زاهدان      
36 آزاد-ماهشهر      
37 آزاد-نایین      
38 اروميه      
39 اصفهان      
40 امام حسين تهران      
41 امام خمینی قزوین      
42 بابلسر      
43 باهنرکرمان      
44 بوعلی سینا همدان      
45 بیرحند      
46 تبریز    
47 تهران      
48 خرم آباد      
49 زابل      
50 زاهدان      
51 زنجان      
52 سمنان      
53 سهند تبریز      
54 شاهد تهران      
55 شهرکرد      
56 شهیدباهنرکرمان      
57 شهیدچمران اهواز      
58 شیراز    
59 صنعتی اصفهان      
60 صنعتی امیرکبیر      
61 صنعتی شاهرود      
62 صنعتی شریف      
63 علوم و فنون شهید ستاری      
64 علوم و فنون فارابی تهران      
65 فردوسي مشهد      
66 گیلان      
67 مازندران      
68 کاشان      
69 یزد      

 

اگر چه رشته برق به گرايش هايي تقسيم شده که دانشجو حداکثر در يک زمينه تخصص مي يابد اما برنامه هاي آموزشي طوري تدوين شده که دانشجو را براي کار در هر چهار گرايش آماده مي کند و دانشجويان مي توانند با قدري مطالعه بيشتر در گرايش هاي ديگر نيز به کار بپردازند.
بازار کار رشته برق وسعتي به اندازه تمام وسائل برق دارد و اين يک شوخي نيست. کافيست مثال ها را بخوانيد تا به بازار کار پي ببريد البته مثال ها مربوط به گرايش هاي رشته برق است.
شناخت، نحوه عملکرد و چگونگي نگهداري و بهره برداري، تجزيه و تحليل و طراحي سيستم هاي مخابراتي، مکانيزم بلندگوها، ارتباطات تلفني بين شهرها و سراسر کشور، فيبرنوري، ارتباطات موبايل، ارتباطات راديويي، ارتباطات بي سيم، محاسبه مکان هاي مناسب براي نصب تقويت کننده، خطوط انتقالي، امواج مايکروويو، آنتن، دستگاه هاي فرستنده و گيرنده، چگونگي پردازش و بازيابي امواج و سيگنال هاي دريافتي، اينترنت انتقال داده ها، ارتباطات ماهواره اي و ساخت رادارها، اصول رادار و رديابي، ارتباطات مخابراتي بين يگان هاي نظامي درگرايش کنترل، کنترل دماي کوره، کنترل دور الکترو موتور، کنترل موشک، هواپيما، سفينه، ارتفاع آب و کنترل جريان و ولتاژ يک سيستم در گرايش قدرت کليه امور مربوط به خطوط انتقال برق، عايق کاري، فشار ولتاژ، فاصله کابل ها، جنس دکل، ارتفاع دکل، ترازيستورها، آشنايي با روش هاي توزيع و پخش جريان در يک کارخانه، ساختمان يا يک شهر در گرايش الکترونيک، بردهاي کنترل آسانسور، بردهاي کنترل فرايندهاي شيميايي، بردهاي کنترل، دستگاه هاي صنعتي، طراحي مدارهاي الکترونيکي.

 
+ نوشته شده در  ساعت 12:53  توسط شیرازی | 

 

معرفي رشته طراحي دوخت

گاهی اوقات وقتی انسان به اسم رشته ای فکر می کند مطلب را بسیارساده می انگارد و مانند خیاطی، یاد نخ و سوزن و مقداری پارچه که پوشش را برای انسان به ارمغان می آورد.
اما هنگامی که به صفت پوشاک فکر می کنید یا به انواع مدهای روز ایران و جهان می اندیشید ویا زمانی که رنگ ها و طرح های متفاوت را به دقت بررسی می کنید متوجه پیچیدگی های تولید و بازاریابی و رقابت سنگین کشورها می شوید.
شرایط اقلیم، اقتصادی، فرهنگی و آداب و رسوم اجتماعی تنوع لباس ها را در یک کشور آنچنان پیچده نموده که بررسی پوشاک و پوشش یک کشور مانند یک پروژه عظیم است.
تاثیرات فرهنگی لباس، نگاه اجتماعی مردمان یک کشور به طرح لباس و بحث مد و مدگرایی جزء اساسی ترین مطالب این صفت است.
هنر با ارزش طراحی و دوخت لباس با جلوه گری جنبه های گوناگون هنری می تواند در سطوح وسیع اقتصادی خودنمائی کند.
مبانی هنرهای تجسمی، اصول طراحی لباس و آناتومی بدن انسان، برش و دوخت لباس زنانه و کودک و تزئین اتاق خواب کودک، الیاف نساجی، رنگ شناسی تخصصی لباس، روش های تولید لباس( سری دوزی از مواردی است که هنرجویان در طی تحصیل با آن آشنا می شوند).

رديف نام درس نظري عملي
1 آمادگی دفاعی 2 0
2 ادبیات فارسی (2) 2 0
3 الگو (1) 1 2
4 تاریخ معاصر ایران 2 0
5 تاریخ هنر ایران 2 0
6 تربیت بدنی (2) 0 1
7 تعلیمات دینی و قرآن (2) 3 0
8 دوخت (1) 0 2
9 ریاضی (2) 4 0
10 زبان خارجه (2) 2 0
11 زبان فارسی (2) 2 0
12 طراحی (1) 0 4
13 عربی (1/2) 1 0
14 مبانی هنرهای تجسمی 1 3

رديف نام درس نظري عملي
1 الگو (2) 1 3
2 الگو دوخت لباس کودک (1) 1 1
3 الیاف نساجی 2 0
4 تاریخ هنر جهان 2 0
5 تربیت بدنی (3) 0 1
6 تعلیمات دینی و قرآن (3) 3 0
7 جغرافیای عمومی و استان 3 0
8 دوخت (2) 1 2
9 رنگ شناسی تخصصی لباس 1 2
10 طراحی اندام و لباس 1 3
11 عربی (2/2) 1 0
12 مبانی و کاربرد رایانه 1 1
13 کارآموزی 0 2

زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
سری دوزی پوشاک
برشکاری لباس و پارچه
طراحی لباس و دوخت
سرپرست آموزشگاه خیاطی
مدیر امور و تولیدی پوشاک
تکه دوزی و گلدوزی لباس
نازک دوزی و ضخیم دوزی
دوخت کامل سیسمونی
مدلسازی لباس
کارگاه های دوخت لباس عروس
و ......


+ نوشته شده در  ساعت 12:44  توسط شیرازی | 

سایتهای مرتبط با معرفی مشاغل

www.peykemadreseh.com

www.ejobs.ir

work.irjob.ir

 parsltd.com

+ نوشته شده در  ساعت 12:35  توسط شیرازی | 

اختلال دوقطبی

 (به انگلیسی: Bipolar disorder) (یا شیدایی‌ ـ افسردگی‌) نوعی اختلال خلقی و یک بیماری روانی است. افراد مبتلا به این بیماری معمولا خیلی سریع دچار تغییر حالت روحی می‌شوند. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیدا می‌کند.

دوره‌های شیدایی از چند روز تا چند ماه به طول می‌انجامند ومعمولاً به طور ناگهانی به پایان می‌رسند و خلق شیدای پیشین شخص برعکس می‌شوند. دورهٔ افسردگی بعدی معمولاًسه برابر طولانی تر از دورهٔ شیدایی است.

نشانه‌ها

اختلال دوقطبی که بعنوان بیماری مانیک دپرسیو (شیدایی/ مانیا – افسردگی) هم شناخته شده است یک اختلال مغزی می باشد که سبب تغییر های غیر معمول در خلق انرﮊی وکارایی فرد می شود. جدا از حالت های طبیعی نوسان بالا و پایین که هر فردی آنرا تجربه می کند نشانه های اختلال دوقطبی شدید می باشند. این نشانه ها می توانند سبب تخریب روابط بین فردی اختلال در عملکرد شغلی و تحصیلی و حتی  اقدام به خودکشی گردند.
اما خبرهای خوبی هم وجود دارد: اختلال دوقطبی قابل درمان است وافرادی که مبتلا به این بیماری می باشند می توانند زندگی خوب و سازنده ای داشته باشند.
شیوع طیف اختلالات دوقطبی در جهان بیش از 6 درصد در طول عمر می باشد. اختلال دو قطبی به صورت معمول در آخر دوره نوجوانی یا اوائل دوره بزرگسالی تظاهر پیده می کند. با این حال برخی از بیماران اولین نشانه های بیماری را در دوران کودکی یا اواخر دوره زندگی تجربه می کنند. این اختلال اغلب به عنوان بیماری شناخته نمی شود و مردم ممکن است از این اختلال سال ها قبل از تشخیص ودرمان صحیح رنج ببرند. مانند
بیماری های دیابت و قلبی اختلال دوقطبی یک بیماری با دوره طولانی می باشد که فرد باید در طول دوره زندگی خود دقیقا تحت کنترل و نظر باشد.

گاهی اوقات این افراد حالتی به نام شیدایی را تجربه میکنند. این بیماران ممکن است ناگهان از اوج شادی و خوشحالی به اوج غم و اندوه فرو روند و ارتباطی‌ بین‌ خُلق‌ بیمار و آنچه‌ که‌ واقعاً در زندگی‌ بیمار رخ‌ می‌دهد وجود ندارد.

  • برخی از علایم ونشانه‌های این بیماری شامل موارد زیر می‌شود[۱]
  • بی‌قراری، افزایش انرﮊی و میزان فعالیت
  • خلق خیلی بالا واحساس نشاط شدید همراه با احساس خودبزرگ‌بینی
  • تحریک پذیری مفرط
  • صحبت کردن، مسابقه افکار، پریدن از موضوعی به موضوع دیگر با سرعت خیلی زیاد
  • عدم توانائی برای تمرکز، حواسپرتی
  • کاهش نیاز به خواب
  • اعتقادات غیر واقعی در مورد توانمندی‌ها و قدرت فرد
  • قضاوت ضعیف
  • ولخرجی
  • رفتار متفاوت از حالت معمول که مدتی طولانی ادامه داشته‌است
  • افزایش تمایلات جنسی
  • سوء مصرف داروها، الکل و داروهای محرک
  • رفتارهای اغواگرانه، مداخله جویانه، و پرخاشگرانه


اختلال دوقطبی سبب نوسانات خلقی شدید از حالت های خلق خیلی بالا ویا تحریک پذیربه حالت های غمگینی وناامیدی وبرگشت مجدد می گردد که اغلب در بین این دوره ها دوره هایی از خلق عادی وجود دارد.تغییرات شدید درمیزان انرﮊی ونحوه رفتار فرد مبتلا همزمان با تغییرات خلقی فرد اتفاق می افتد. دوره های احساس بالا شیدایی /مانیا و دوره های احساس پایین افسردگی نامیده می شوند.


علائم ونشانه های شیدایی /مانیا  (یا دوره شیدایی / مانیا) شامل:


• افزایش انرﮊی ومیزان فعالیت بیقراری
• خلق خیلی بالا واحساس نشاط شدید همراه با احساس خودبزرگ بینی
• تحریک پذیری مفرط
• مسابقه افکار صحبت کردن با سرعت خیلی زیادوپریدن از موضوعی به موضوع دیگر
• حواسپرتی عدم توانائی برای تمرکز
• کاهش نیاز به خواب
• اعتقادات غیر واقعی در مورد توانمندی ها و قدرت فرد
• قضاوت ضعیف
• ولخرجی
• رفتار متفاوت از حالت معمول که مدتی طولانی ادامه داشته است
• افزایش تمایلات جنسی
• سوئ مصرف داروها  الکل ,  دارو های خواب آور
• رفتارهای اغواگرانه مداخله جویانه و پرخاشگرانه
• انکار مسائل بالا و مشکلات ناشی از آن


یک  دوره شیدایی / مانیا با بالا بودن خلق همراه با سه یا بیش از سه نشانه از نشانه های فوق برای اغلب اوقات روز  تقریبا هر روز و به مدت یک هفته یا بیشتر تشخیص داده می شود. اگر خلق فرد به صورت تحریک پذیری باشد چهار نشانه اضافی باید وجود داشته باشد.


علائم و نشانه های افسردگی(یا یک دوره افسرده) شامل:


• خلق پایین اضطرب یا ناخشنودی پایدار
• احساس ناامیدی یا بدبینی
• احساس گناه  بی ارزشی   درماندگی
• ازدست دادن علاقه و عدم لذت از فعالیت هایی که قبلا برای فرد لذتبخش بوده اند از جمله ارتباط جنسی
• کاهش انرﮊی  احساس خستگی یا کند شدن
• اختلال در تمرکز حافظه وتصمیم گیری
• احساس بیقراری یا تحریک پذیری
• خواب زیاد یا عدم توانائی خوابیدن
• تغییر در اشتها و افزایش یا کاهش وزن بصورت نا خواسته
• احساس درد مزمن یا سایر نشانه های بدنی مقاوم که در اثر بیماری جسمانی یا جراحت ایجاد نشده باشد
• افکار مرگ یا خودکشی یا اقدام به خودکشی


یک دوره افسردگی زمانی که پنج تا از نشانه های فوق در اغلب اوقات روز  تقریبا هرروز وبرای دوهفته یا بیشتر طول بکشد تشخیص داده می شود.


درجه خفیف تا متوسط شیدایی/مانیا  , هیپومانیا نامیده می شود. در دوره هیپومانیا فرد ممکن است احساس خوب همراه با افزایش توانمندی و کارائی داشته باشد. وقتی خانواده ودوستان فرد مبتلا آموزش می گیرند که نوسانات خلقی ممکن است ناشی از اختلال دو قطبی باشد فرد مبتلا هر مشکلی را انکار می کند. بدون درمان صحیح  , هیپومانیا در برخی از افراد ممکن است به شیدایی شدید/مانیای شدید و یا به افسردگی تبدیل گردد.


گاهی وقتها دوره های شدید شیدایی/مانیا یا افسردگی شامل نشانه های سایکوز می باشند ( برای اطلاعات بیشتر در  این مورد  بروشور علائم سایکوز را مطالعه کنید).


نشانه های شایع سایکوز/روانپریشی شامل انواع توهمات(شنیدن  دیدن یا احساس وجود چیزی که واقعا وجود ندارد) ویا هذیان ها (اعتقادات غلط وثابت که قابل تغییر با دلایل منطقی نبوده و با فرهنگ فرد نیز قابل توضیح نباشد) می باشد.
نشانه های روانپریشی در اختلال دوقطبی بیشتر نمایانگر وضعیت خلقی خیلی بالای فرد در آن زمان می باشند. برای مثال هذیان های بزرگ منشی مثل اعتقاد به اینکه فرد برگزیده یا دارای قدرت و سلامت جسمانی خاصی می باشد ممکن است در دوره شیدایی/مانیا وجود داشته باشد.


هذیان های مبتنی بر گناهکار بودن  احساس بی ارزشی مانند اعتقاد به اینکه فرد نابود شده و بی پول است و یا جرم سنگینی را مرتکب شده است ممکن است در دوره افسردگی ظاهر شوند. بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی که این نشانه ها را دارند گاهی اوقات اشتباها به عنوان اسکیزوفرنیا که یک بیماری شدید روان پزشکی است تشخیص داده می شوند.


حالت های مختلف خلقی در اختلال دوقطبی به صورت یک طیف و با ساختار پیوسته می باشند  که این طرز تفکر بسیار کمک کننده می تواند باشد. در یک سر طیف افسردگی شدید  بالاتر از آن افسردگی متوسط و پس از آن خلق پائین می باشد که اغلب مردم آن را غمگینی کوتاه مدت و کج خلقی  برای حالات مزمن می نامند. پس از آن نیز خلق عادی یا متعادل قرار دارد که بالاتر از آن هیپومانیا ( شیدایی/مانیای خفیف تا متوسط) و سپس شیدایی/مانیای شدید جای دارد.


در گروهی از مردم نشانه های مانیا و افسردگی هم زمان با هم اتفاق می افتند که به این حالت وضعیت دوقطبی مختلط  گفته می شود. نشانه های حالات مختلط اغلب شامل سراسیمگی  مشکلات خواب تغییرات عمده در اشتها  روانپریشی/ سایکوزو افکار خودکشی است.
 یک فرد ممکن است در حالی که خلق خیلی پائین دارد و ناامید می باشد احساس انرﮊی زائدالوصفی در خود بکند. اختلال دوقطبی ممکن است به صورت مشکلی غیر از بیماری روان پزشکی ظاهرگردد برای مثال به صورت :
سوء مصرف الکل یا دارو  کارائی ضعیف شغلی یا تحصیلی  تشنج در روابط بین فردی باشد.
این مشکلات ممکن است در حقیقت علائمی از یک اختلال خلقی زمینه ای باشند.


تشخیص اختلال دوقطبی


مانند سایر اختلالات روانی اختلال دوقطبی هنوز به صورت فیزیولوﮊیکی توسط آزمایش خون یا اسکن کامپیوتری مغزی قابل شناسائی نمی باشد. بنابراین اختلال دوقطبی بر اساس نشانه ها  دوره بیماری و در صورت وجود سابقه خانوادگی مثبت تشخیص داده می شود.

 

+ نوشته شده در  ساعت 12:28  توسط شیرازی |